Différences

Cette page vous donne les différences entre la révision choisie et la version actuelle de la page.

Lien vers cette vue

bresson:publications:list [2019/01/22 09:16]
Jean Bresson
— (Version actuelle)
Ligne 1: Ligne 1:
-===== Publications ===== 
- 
-;;# 
-[[:bresson|Jean Bresson]]\\ 
-UMR STMS (Sciences et Technologies de la Musique et du Son)\\ 
-IRCAM/CNRS/UPMC\\ 
-Représentations Musicales 
-;;# 
- 
-;;# 
-=> [[https://cv.archives-ouvertes.fr/jean-bresson|HAL]]\\ 
-=> [[http://ircam.academia.edu/JeanBresson/Papers|Academia.edu]]\\ 
-;;# 
- 
- 
- 
-/* css=../css/styles_publicationsHAL_frame.css */ 
-/* VisuCondenseSsCadre.css VisuRubriqueEncadre.css */ 
-/* https://haltools-new.inria.fr/?action=export */ 
- 
- 
-{{url>https://haltools.inria.fr/Public/afficheRequetePubli.php?idHal=jean-bresson&CB_auteur=oui&CB_titre=oui&CB_article=oui&CB_vignette=oui&langue=Anglais&tri_exp=annee_publi&tri_exp2=typdoc&tri_exp3=date_publi&ordre_aff=TA&Fen=Aff&css=../css/styles_publicationsHAL_frame.css 14000px noborder}} 
- 
- 
-/* 
- 
-=== Journal Articles === 
-  * J. Bresson, J.-L. Giavitto (2014) [[http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1045926X14000330|A reactive extension of the OpenMusic visual programming language]], //Journal of Visual Languages and Computing//, 25(4). {{:bresson:papers:bresson-jvlc14-update.pdf|[update-copy]}} 
-  * J. Bresson, F. Guédy, G. Assayag (2013) [[http://www.intellectbooks.co.uk/journals/view-Article,id=14843/|Musique Lab 2: From Computer-Aided Composition to Music Education]], //Journal of Music, Technology & Education//, 5(3). 
-  * C. Agon, J. Bresson, M. Stroppa (2011) [[http://www.mitpressjournals.org/doi/abs/10.1162/COMJ_a_00057|OMChroma: Compositional Control of Sound Synthesis]], //Computer Music Journal//, 35(2). 
-  * M. Schumacher, J. Bresson (2010) [[http://journals.cambridge.org/action/displayAbstract?aid=7916434|Spatial Sound Synthesis in Computer-Aided Composition]]. //Organised Sound//, 15(3). {{:bresson:papers:schumacher-os-2010-revised.pdf|[revised - incl. errata]}} 
-  * G. Carpentier, J. Bresson (2010) [[http://www.mitpressjournals.org/doi/abs/10.1162/comj.2010.34.1.10|Interacting with Symbol, Sound and Feature Spaces in Orchidée, a Computer-Aided Orchestration Environment]], //Computer Music Journal//, 34(1). 
-  * J. Bresson, C. Agon, G. Assayag (2009) [[http://www.springerlink.com/content/94875p0245x4q652/|Visual Lisp/CLOS Programming in OpenMusic]], //Higher-Order and Symbolic Computation//, 22(1). {{:bresson:papers:bresson-hosc-2009.pdf|[preprint]}} 
-  * J. Bresson, C. Agon (2008) [[http://www.mitpressjournals.org/doi/abs/10.1162/comj.2008.32.4.31|Scores, Programs and Time Representations: The Sheet Object in OpenMusic]], //Computer Music Journal//, 32(4). 
-  * J. Bresson, C. Agon (2007) [[http://www.informaworld.com/smpp/content~db=all~content=a793093105|Musical Representation of Sound in Computer-Aided Composition: A Visual Programming Framework.]] //Journal of New Music Research//, 36(4). {{:bresson:papers:bresson-jnmr-2007-preprint.pdf|[preprint]}} 
-  * J. Bresson, F. Guédy, G. Assayag (2006) [[http://sticef.univ-lemans.fr/num/vol2006/bresson-07/sticef_2006_bresson_07.htm|Musique Lab Maquette : approche interactive des processus compositionnels pour la pédagogie musicale]], //Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Education et la Formation//, 13. 
-  * G. Assayag, J. Bresson (2006) OpenMusic : de la composition à l'enseignement, //L'Inouï//, 2. 
- 
- 
-=== Conference Proceedings ==== 
- 
-  * J. Bresson, D. Bouche, J. Garcia, T. Carpentier, F. Jacquemard, J. MacCallum, D. Schwarz (2015) [[https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01142022|Projet EFFICACE : Développements et perspectives en composition assistée par ordinateur.]] //Journées d'Informatique Musicale//, Montréal, Canada. 
-  * F. Jacquemard, P. Donat-Bouillud, J. Bresson (2015) [[https://hal.inria.fr/hal-01138642|A Structural Theory of Rhythm Notation based on Tree Representations and Term Rewriting]], //MCM'15 - Mathematics and Computation in Music//, London, UK. 
-  * J. Garcia, J. Bresson, T. Carpentier (2015) [[https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01108709/|Towards Interactive Authoring Tools for Composing Spatialization]], 3DUI'15: IEEE 10th Symposium on 3D User Interfaces, Arles, France. 
- 
-  * A. Vinjar, J. Bresson (2014) [[http://architexte.ircam.fr/textes/Vinjar14a/index.pdf|OpenMusic on Linux]]. //Linux Audio Conference//, Karlsruhe, Germany. 
-  * J. Bresson (2014) [[http://architexte.ircam.fr/textes/Bresson14b/index.pdf|Reactive Visual Programs for Computer-Aided Music Composition]]. //IEEE Symposium on Visual Languages and Human-Centric Computing -- VL/HCC//, Melbourne, Australia. 
-  * D. Bouche, J. Bresson, S.Letz (2014) Programmation and Control of Faust Sound Processing in OpenMusic. //Proc. International Computer Music Conference//, Athens, Greece. 
-  * J. Garcia, P. Leroux, J. Bresson (2014) pOM: Linking Pen Gestures to Computer-Aided Composition Processes. //Proc. International Computer Music Conference//, Athens, Greece. 
- 
- 
-  * J. Bresson, R. Foulon, M. Stroppa (2013) [[http://articles.ircam.fr/textes/Bresson13b/index.pdf|Reduction as a Transition Controller for Sound Synthesis Events]]. //FARM'13 - Workshop on Functional Art, Music, Modeling and Design//, Co-located with ICFP 2013, Boston, MA, USA. 
-  * C. de Paiva Santana, J. Bresson, M. Andreatta (2013) [[http://articles.ircam.fr/textes/DePaivaSantana13a/index.pdf|Modeling and Simulation: The Spectral Canon for Conlon Nancarrow by James Tenney]]. //Sound and Music Computing//. Stockholm, Sweden. 
-  * R. Foulon, J. Bresson (2013) [[http://articles.ircam.fr/textes/Foulon13a/index.pdf|Un modèle de contrôle pour la synthèse par fonctions d'ondes formantiques avec OM-Chant]]. //Journées d'Informatique Musicale//, Saint-Denis, France. 
- 
-  * J. Bresson, C. Pérez Sancho (2012) [[http://articles.ircam.fr/textes/Bresson12c/index.pdf|New Framework for Score Segmentation and Analysis in OpenMusic]]. //Proc. Sound and Music Computing Conference//, Copenhagen, Denmark. 
-  * J. Bresson (2012) [[http://articles.ircam.fr/textes/Bresson12b/index.pdf|Spatial Structures Programming for Music]]. //Spatial Computing Workshop - SCW'12// (co-located w. the 11th Int. Conf. on Autonomous Agents and MultiAgent Systems - AAMAS'2012), Valencia, Spain.  
- 
-  * J. Bresson, C. Agon, G. Assayag (2011) [[http://articles.ircam.fr/textes/Bresson11e/index.pdf|OpenMusic. Visual Programming Environment for Music Composition, Analysis and Research]]. //Proc. ACM MultiMedia 2011// (OpenSource Software Competition), Scottsdale, AZ, USA. 
-  * J. Bresson, C. Agon (2011) [[http://articles.ircam.fr/textes/Bresson11d/index.pdf|Visual Programming and Music Score Generation with OpenMusic]], //VL/HCC 2011: IEEE Symposium on Visual Languages and Human-Centric Computing//, Pittsburgh, PA, USA. 
-  * J. Bresson, M. Schumacher (2011) [[http://articles.ircam.fr/textes/Bresson11c/index.pdf|Representation and Interchange of Sound Spatialization Data for Compositional Applications]]. //Proc. International Computer Music Conference//, Huddersfield, UK. 
-  * J. Bresson, M. Stroppa (2011) [[http://articles.ircam.fr/textes/Bresson11b/index.pdf|The Control of the CHANT Synthesizer in OpenMusic: Modelling Continuous Aspects in Sound Synthesis]]. //Proc. International Computer Music Conference//,  Huddersfield, UK. 
-  * J. Bresson, R. Michon (2011) [[http://articles.ircam.fr/textes/Bresson11a/index.pdf|Implémentations et contrôle du synthétiseur CHANT dans OpenMusic]]. //Actes de Journées d'Informatique Musicale//, Saint-Etienne, France. 
- 
-  * J. Bresson (2010) [[http://articles.ircam.fr/textes/Bresson10c/index.pdf| 
-ML-Maquette / Musique Lab 2]], //Proc. International Computer Music Conference//, New York / Stony Brook, NY, USA. 
-  * J. Bresson, C. Agon (2010) [[http://articles.ircam.fr/textes/Bresson10b/index.pdf|Processing Sound and Music Description Data using OpenMusic]], //Proc. International Computer Music Conference//, New York / Stony Brook, NY, USA. 
-  * M. Schumacher, J. Bresson (2010) [[http://articles.ircam.fr/textes/Schumacher10a/index.pdf|Compositional Control of Periphonic Sound Spatialization]]. //2nd International Symposium on Ambisonics and Spherical Acoustics//, Paris, France. 
-  * J. Bresson, C. Agon, M. Schumacher (2010) [[http://articles.ircam.fr/textes/Bresson10a/index.pdf|Représentation des données de contrôle pour la spatialisation dans OpenMusic]]. //Actes de Journées d'Informatique Musicale//, Rennes, France. 
- 
-  * A. Einbond, D. Schwarz, J. Bresson (2009) Corpus-Based Transcription as an Approach to the Compositional Control of Timbre, //Proc. International Computer Music Conference//, Montréal, QC, Canada. 
-  * J. Bresson, C. Agon (2009) Synthèse sonore et composition musicale: Problématiques et outils d'écriture électroacoustique. //EMS'09 (Electroacoustic Music Studies Network Conference)//, Buenos Aires, Argentina. 
- 
-  * C. Agon, J. Bresson, G. Assayag (2008) OpenMusic: Design and Implementation Aspects of a Visual Programming Language, //European Lisp Symposium -- ELS'08// (work in progress session paper); Bordeaux, France. 
- 
-  * J. Bresson, M. Stroppa, C. Agon (2007) [[http://articles.ircam.fr/textes/Bresson07b/index.pdf|Generation and Representation of Data and Events for the Control of Sound Synthesis]],  //Proc. Sound and Music Computing Conference SMC'07//, Lefkada, Greece.  
-  * C. Agon, J. Bresson (2007) Mixing Time Representations in a Programmable Score Editor, //Proc. Sound and Music Computing Conference SMC'07//, Lefkada, Greece.  
-  * J. Bresson (2007) [[http://articles.ircam.fr/textes/Bresson07a/index.pdf|Processus compositionnels et opérateurs musicaux dans ML-Maquette. Les outils de traitement du signal]], //Actes des Journées d'Informatique Musicale//, Lyon, France. 
-  * F. Guédy, J. Bresson, G. Assayag (2007) Musique Lab 2 - Un environnement d'aide à la pédagogie musicale, //Actes des Journées d'Informatique Musicale//, Lyon, France. 
-  * I. Viaud-Delmon, J. Bresson, F. Pachet, F. Bevilacqua, P. Roy, O. Warusfel (2007) EarToy : Interactions ludiques par l'audition, //Actes des Journées d'Informatique Musicale//, Lyon, France. 
-  * J.-M. Chouvel, J. Bresson, C. Agon (2007) L’analyse musicale différentielle : principes, représentation et application à la structuration des entités musicales pour la musique électroacoustique, //EMS'07 (Electroacoustic Music Studies Network Conference)//, Leicester, UK. 
- 
-  * J. Bresson, C. Agon (2006) [[http://articles.ircam.fr/textes/Bresson06a/index.pdf|Temporal Control over Sound Synthesis Processes]]. //Proc. Sound and Music Computing Conference - SMC'06//, Marseille, France. 
-  *  J. Bresson (2006) [[http://articles.ircam.fr/textes/Bresson06c/index.pdf|Sound Processing in OpenMusic]]. //Proc. International Conference on Digital Audio Effects - DAFx-06//, Montréal, QC, Canada. 
-  * J. Bresson, C. Agon (2006) Sound Writing and Representation in a Visual Programming Framework, //Proc. Digital Music Research Network - DMRN Doctoral Research Conference//, Goldsmiths College, University of London, UK. 
- 
-  * J. Bresson, C. Agon, G. Assayag (2005) OpenMusic 5: A Cross-Platform Release of the Computer-Assisted Composition Environment. //Proc. 10th Brazilian Symposium on Computer Music -- SBCM//, Belo Horizonte, Brazil. 
-  * J. Bresson, M. Stroppa, C. Agon (2005) Symbolic Control of Sound Synthesis in Computer-Assisted Composition. //Proc. International Computer Music Conference//, Barcelona, Spain. 
-  * V. Puig, F. Guédy, M. Fingerhut, F. Serrière, J. Bresson, O. Zeller (2005) Musique Lab 2: A Three-Level Approach for Music Education at School, //Proc. International Computer Music Conference//, Barcelona, Spain, 2005.  
- 
-    * J. Bresson, C. Agon (2004) [[http://articles.ircam.fr/textes/Bresson04a/index.pdf|SDIF Sound Description Data Representation and Manipulation in Computer Assisted Composition]]. //Proc. International Computer Music Conference//, University of Miami, USA. 
- 
- 
-=== Editor === 
- 
-  * //[[http://tsi.revuesonline.com/|Informatique Musicale]]//, Numéro Spécialde la revue TSI (Technique et Science Informatiques). N°33, vol. 7-8. J. Bresson, D. Fober (dir.) Lavoisier, 2014. 
-  
-  * //[[http://www.springer.com/computer/information+systems+and+applications/book/978-3-642-21589-6|Mathematics and Computation in Music]]//, Third International Conference, MCM 2011, Paris, France, June 15-17, 2011. Proceedings. C. Agon, M. Andreatta, G. Assayag, E. Amiot, J. Bresson, J. Mandereau (Eds.) Lecture Notes in Artificial Intelligence / LNAI 6726, Springer, 2011. 
- 
-  * //[[openmusic:ombook|The OM Composer's Book 2]]//. J. Bresson, C. Agon, G. Assayag (Eds.) Editions Delatour / IRCAM, 2008. 
-  * //[[openmusic:ombook|The OM Composer's Book 1]]//. C. Agon, G. Assayag, J. Bresson (Eds.) Editions Delatour / IRCAM, 2006.  
- 
-*/