Journal Articles

M. Ayari, G. Assayag, S. McAdams, O. Lartillot, J-M. Chouvel, F. Rousseaux, De la théorie musicale à l’art de l’improvisation : Analyse des performances et modélisation musicale, ed. Mondher AYARI (DELATOUR-France, Paris), 2005

G. Assayag, S. Dubnov Using Factor Oracles for machine Improvisation, Soft Computing, vol. 8, n° 9, Septembre, 2004

S. Dubnov, G. Assayag, O. Lartillot, G. Bejerano Using Machine-Learning Methods for Musical Style Modeling, IEEE Computer, vol. 10, n° 38, Octobre, 2003

S. Dubnov, G. Assayag Universal Prediction Applied to Stylistic Music Generation, Mathematics and Music. A Diderot Mathematical Forum, ed. Assayag, G., Feichtinger, H.G., Rodrigues, J.F. (Springer, Berlin), 2002

Conference Papers

B. Lévy, G. Bloch, G. Assayag OMaxist Dialectics: Capturing, Visualizing and Expanding Improvisations, Proc. NIME 2012, Ann Arbor, 2012.

G. Assayag, G. Bloch, Navigating the Oracle: a Heuristic Approach, Proc. ICMC'07, The In. Comp. Music Association, Copenhagen, 2007.

E. Amiot, T. Noll, M. Andreatta, C. Agon, Fourier Oracles for Computer-Aided Improvisation, ICMC 2006, New Orleans, 2006

G. Assayag, G. Bloch, M. Chemillier OMax-Ofon, Sound and Music Computing (SMC) 2006, Marseille, 2006

G. Assayag, G. Bloch, M. Chemillier Improvisation et réinjection stylistiques, Le feed-back dans la création musicale contemporaine - Rencontres musicales pluri-disciplinaires, Lyon, 2006

G. Assayag, G. Bloch, M. Chemillier, A. Cont, S. Dubnov Omax Brothers : a Dynamic Topology of Agents for Improvization Learning, Workshop on Audio and Music Computing for Multimedia, ACM Multimedia 2006, Santa Barbara, 2006

A. Cont, S. Dubnov, G. Assayag A framework for Anticipatory Machine Improvisation and Style Imitation, Anticipatory Behavior in Adaptive Learning Systems (ABiALS), Rome, 2006

C. Rueda, G. Assayag, S. Dubnov A Concurrent Constraints Factor Oracle Model for Music Improvisation, XXXII Conferencia Latinoamericana de Informática CLEI 2006, Santiago, 2006

G. Assayag, S. Dubnov Improvisation Planning and Jam Session Design using concepts of Sequence Variation and Flow Experience, Sound and Music Computing 2005, Salerno, 2005

G. Assayag, G. Bejerano, S. Dubnov, O. Lartillot Automatic modeling of musical style, 8èmes Journées d'Informatique Musicale, Bourges, 2001

O. Lartillot, S. Dubnov, G. Assayag, G. Bejerano Automatic Modeling of Musical Style, International Computer Music Conference, La Havane, 2001

G. Assayag, S. Dubnov, O. Delerue Guessing the Composer's Mind : Applying Universal Prediction to Musical Style, ICMC: International Computer Music Conference, Beijing, 1999

S. Dubnov, G. Assayag Universal Classification Applied to Musical Sequences, ICMC: International Computer Music Conference, Ann Arbor Michigan, 1998

Student Thesis

B. Lévy, Visualising OMax, UPMC/Ircam [Master ATIAM], 2009

J-B. Godet, Grammaires de substitution harmonique dans un improvisateur automatique, UPMC/Ircam [DEA ATIAM], 2004

C. Laurier, Attributs multiples dans un improvisateur automatique, UPMC/Ircam [DEA ATIAM], 2004

C. Seleborg, Interaction temps-réel/temps différé, UPMC/Ircam [DEA ATIAM], 2004

N. Durand, Apprentissage du style musical et interaction sur deux échelles temporelles, UPMC/Ircam [DEA ATIAM], 2003

E. Poirson, Simulations d'improvisations à l'aide d'un automate de facteurs et validation experimentale, UPMC/Ircam [DEA ATIAM], 2002

O. Lartillot, Modélisation du style musical par apprentissage statique : Une application de la théorie de l'information à la musique, UPMC/Ircam [DEA Atiam], 2000